Projektové vyučování Strom života učilo děti, jak hospodařit s vodou

V pátek 21. září 2018 měli naši šesťáci zajímavé vyučování. Edukační ekologická hra Strom života pod vedením naší bývalé žákyně Hanky Peigerové byla plná pokusů, objevování a zábavy. Projekt motivuje žáky základních škol, aby neplýtvali vodou a vážili si jí. Děti plnily za pomoci dobrých duchů a šamana různé úkoly. Musely také odhalit ducha, který škodil, a zachránit Strom života.

Naše žáky jsme proto vyzpovídali, jak se jim projektové vyučování líbilo a jaké dojmy si z něj odnesli.

Martin Koudelák: „Nejlepší byly úkoly, šamanka, pokusy a sestrojování vodního kola. Bavily mě i příběhy, které se týkaly duchů a Stromu života. Během hry jsme museli i dost uvažovat, abychom splnili úkoly. Taky jsme házeli míčky po zlém duchovi.“

Nela Mičulková: „Naučili jsme se šetřit vodou, abychom v budoucnu nezahynuli. Plnili jsme zajímavé úkoly – třeba s kelímkem vody nebo když jsme luštili skrytá písmenka.“

Denisa Klosíková: „Strom života se nám nepodařilo oživit, protože jsme nedokázali šetřit vodou. Nejvíce se mi líbily rituály, kterými jsme uctívali vodu.“

Patrik Keller: „Nejvíc se mi líbily aktivity s pokusy a kostýmy. Nejlépe se mi pracovalo se šamanem, který nám říkal, co máme dělat. Naším úkolem bylo udržet Strom života, což se nám ale nakonec nepovedlo.“

Interaktivní výukový program financovala společnost Severomoravské vodovody a kanalizace Ostrava a dětí díky ní strávily nejen zábavné, ale i poučné dopoledne. Uvědomily si, že naše Země má omezené zásoby vody a její nedostatek se stává globálním problémem. To, jak (a zda) budeme v budoucnu žít, je i v jejich rukou.

Mgr. Petra Stoklasová

Leave a Comment